Niedosłuch jako rodzaj niepełnosprawności występuje zarówno u dzieci, jak i osób dorosłych i może mieć różne przyczyny. Rodzaje zaburzeń słuchu zależą od tego, która część narządu słuchu została uszkodzona i gdzie występują przeszkody w jego funkcjonowaniu. Wyróżniamy zaburzenia przewodzeniowe, odbiorcze, mieszane i centralne zaburzenia słuchu.
Podczas zajęć profilaktycznych uczniowie dowiedzieli się, jak zbudowane jest ucho, poznali funkcjonowanie i znaczenie zmysłu słuchu. Uczniowie wzięli też udział w zabawach kształtujących wrażliwość słuchową, wykazując się koncentracją i dużym zaangażowaniem. Rozmawialiśmy także o tym, co może słuch uszkodzić i w jaki sposób można go poprawić. Najmłodsi uczniowie poznali codzienne funkcjonowanie osób niedosłyszących oraz zostały uwrażliwione na ich potrzeby. Dla wszystkich nie jest już tajemnicą, jak ważną rolę odgrywają aparaty słuchowe w codziennym funkcjonowaniu osób z deficytem słuchu oraz jakie jest działanie implantów ślimakowych. Na zakończenie zajęć wszyscy wykonali piękne prace plastyczne, przedstawiające aparat słuchowy oraz procesor dźwięku, czym pokazały, że potrzeby osób z wadą słuchu są dla nich w pełni zrozumiałe.
Akcja przyczyniła się do zwrócenia uwagi, ze wokół nas żyją osoby z problemami słyszenia, noszące aparat słuchowy lub implant i już teraz nie będą wydawały się „inne”.
Zdobyliśmy także certyfikat potwierdzający udział w akcji.
GALERIA KL. I
GALERIA KL. II
GALERIA KL. III