Poprzez różnorodne metody nauczania, takie jak pogadanka, rozmowa kierowana, dramat czy burza mózgów, uczniowie zdobywali umiejętności bezpiecznego korzystania z Internetu. W trakcie zabawy dramowej "Sonda uliczna", dzieci miały okazję podzielić się swoimi spostrzeżeniami na temat czasu spędzanego przed komputerem oraz zastanowić się, czy komputer ułatwia czy utrudnia życie.
Dodatkowo, lekcja zawierała historie na temat zagrożeń w sieci, które były omawiane w kontekście bezpiecznych zachowań online. Przez aktywną dyskusję i głosowanie nad różnymi scenariuszami, uczniowie zdobywali praktyczne umiejętności reagowania na sytuacje związane z bezpieczeństwem w Internecie.
Zastosowane narzędzia, takie jak mikrofon, projektor, laptop czy filmy edukacyjne, wspierały przekaz edukacyjny. Zajęcia zakończyły się podsumowaniem, w którym uczniowie wyrażali swoje wnioski i obserwacje, zdobyte podczas lekcji. Całość skoncentrowana była na budowaniu umiejętności współpracy w grupie, uświadomieniu zagrożeń oraz promowaniu bezpiecznego korzystania z Internetu wśród najmłodszych uczniów.