zppo_slider_100.jpg
zppo_slider_101.jpg
zppo_slider_102.jpg
zppo_slider_103.jpg
zppo_slider_104.jpg
zppo_slider_105.jpg
zppo_slider_107.jpg
zppo_slider_108.jpg
previous arrow
next arrow
Shadow

W naszej szkole uczniowie uczestniczą w zajęciach ,,ROBOTYKI” na których myślenie komputacyjne polega na tym, aby dzieci nauczyły się korzystać z pewnych nawyków myślowych, które są niezbędne w informatyce. To przede wszystkim umiejętność dedukcji, myślenia analitycznego i algorytmicznego. Dzisiaj uczniowie budowali i programowali „Karuzelę” z klocków Lego Spike Essential, „Wyscigówkę” z Lego Spike Prime, a chętni pracowali z klockami Lego Mindstorms EV3 budując i programując „Turbinę wiatrową”.

"W dobie rozwoju techniki informatycznej, umiejętność konstruowania robotów oraz ich programowania staje się cenną umiejętnością. Zajęcia z programowania są efektywne, gdyż uwzględniają poszczególne etapy rozwoju uczniów i są dostosowane ściśle do ich możliwości, potrzeb i opanowanych już umiejętności. Konstruowanie i programowanie robotów jest zajęciem, w którym uczniowie bardzo chętnie uczestniczą, a poprzez zabawę najłatwiej przyswajają wiedzę, dlatego też zajęcia z robotyki mają ogromne znaczenie dla rozwoju sfery intelektualnej.

Zestawy klocków Lego stanowią szczególne narzędzie wspierające proces edukacyjny uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Jest ogromną atrakcją dla ucznia, która wywołuje pozytywną motywację do uczenia się, pobudza jego aktywność. Jego multimedialny charakter daje możliwość oddziaływania wielozmysłowego, pozwala usprawniać koordynację wzrokowo–ruchową, usprawnia manualnie, uruchamia emocje, które prawidłowo wykorzystywane stają się sprzymierzeńcem nauczyciela w osiąganiu pozytywnych efektów kształcenia."

Żródło: https://pedagogika-specjalna.edu.pl

Galeria przedstaeia uczniów na zajęciach podczas budowania robotów i ich programowania.