Wycieczka klas I – III

23 października 2017 r. uczniowie z klas 1-3 wraz z wychowawcami wybrali się do Sandomierza . W Domu Katolickim odbyło się przedstawienie teatralne pt. „Karolcia", w wykonaniu aktorów z Teatru profilaktycznego ALERT z Wrocławia. Spektakl opowiadał o dziewczynce, która znalazła czarodziejski koralik. Dzięki koralikowi Karolcia wraz ze swoim nowym kolegą, Piotrusiem, przeżywała wiele ciekawych i zabawnych przygód. Spektakl uczył, że najszczęśliwsi jesteśmy wtedy, gdy przyczyniamy się do uszczęśliwiania innych oraz, że warto pomagać. Przygody Karolci i Piotra uczyły młodego widza również zasad bezpieczeństwa: jak prawidłowo przechodzić przez ulicę, którą stroną drogi należy się poruszać i jak ważne są światła odblaskowe.

Następnie uczniowie mieli możliwość aktywnego zwiedzenia wystawy „Wszystko jest matematyką”. Mogli również przeprowadzać fascynujące eksperymenty, rozwiązywać łamigłówki, puzzle czy kwadraty magiczne.

Ta interaktywna wystawa udowadnia, że liczby i figury geometryczne można zaobserwować w sztuce, muzyce, geografii czy przyrodzie.

p. Marta Glazer

Szkolna wycieczka

W dniach 3 - 5 X 2017 roku uczniowie gimnazjum z klas 2a,2b, 3b wzięli udział w wycieczce szkolnej. Pod opieką nauczycieli: J Płazy, A Werstler oraz M Spadło odwiedziliśmy wiele ciekawych miejsc i cennych polskich zabytków. Pierwszego dnia zatrzymaliśmy się w Krakowie. Zwiedziliśmy Wawel i Drogą Królewską dotarliśmy na Krakowski Rynek. W Kościele Mariackim podziwialiśmy słynny Ołtarz Wita Stwosza.  Pogoda tego dnia nie dopisywała.  Kiedy dotarliśmy do Zakopanego, wjechaliśmy na Gubałówkę.Niestety nic nie było widać, bo mgła i deszczowe chmury zasłoniły piękny krajobraz górski. Naszą kwaterą był OSR „Krywań” w Murzasichlu.  Drugiego dnia  po śniadaniu wyruszyliśmy w drogę nad Morskie Oko. Był z nami  przewodnik tatrzański, który znał wiele ciekawostek o górach. Nie było łatwo. Widoki były zachwycające. Po kilkugodzinnej wędrówce dotarliśmy nad jezioro. Krajobraz był cudowny. W schronisku można było coś zjeść i ogrzać się. Z góry szło się dużo lżej i szybciej. Gdy doszliśmy do autokaru wszyscy byliśmy bardzo zmęczeni. Wieczorem w pensjonacie  mieliśmy wieczorek regionalny. Młoda góralka opowiadała nam mnóstwo ciekawych historii związanych z górami, strojem góralskim i oscypkami. Trzeciego dnia po śniadaniu  pojechaliśmy do Zakopanego i  kolejką linową wyjechaliśmy na Wielką Krokiew. Potem wyruszyliśmy do Wieliczki. Tam zwiedziliśmy  Kopalnię Soli  - zabytek unikatowy w skali światowej.  Do Samborca  wróciliśmy późnym wieczorem – zadowoleni, pełni wrażeń z pomysłami na kolejne wycieczki.

Karolina Grębowiec, Emilia Dragan klasa IIb

III  RAJD ZUCHÓW I HARCERZY „POZNAJĘ MOJĄ MAŁĄ OJCZYZNĘ” „ŻUKÓW I JEGO WIEŻA”.

W sobotę 7.10.2017r. grupa zuchów i harcerzy z naszej szkoły wzięła udział w rajdzie do Żukowa. Celem tej wyprawy było poszukiwanie lilijki i zdobycie Wieży, czyli dotarcie do ruin starego młyna. Wędrując polami, sadami a nawet ścierniskiem zastępy zuchów i harcerzy miały do wykonania konkretne zadania. Były to m.in.: układanie puzzli, rozszyfrowanie hasła wg. kodu, wykonanie rysunku (co ci się kojarzy za słowami Ojczyzna, Nauka, Cnota), ułożenie czterowersu o lilijce itp. Podczas drogi i postojów rozlegał się śpiew i harcerskie melodie. Harcerki prowadziły pląsy i zabawy, w których wszyscy chętnie uczestniczyli. Gdy dotarliśmy na miejsce p. Cebula bardzo interesująco opowiedział nam o historii ruin starego młyna, który potocznie przez mieszkańców Żukowa nazywany jest „Bania”. Tam też uratowaliśmy księżniczkę, która była ranna i uczestnicy rajdu udzielili jej pierwszej pomocy. Ze śpiewem na ustach powędrowaliśmy na ognisko, które pomogli przygotować mieszkańcy miejscowości. Wszyscy upiekli sobie kiełbaski, były też pieczone ziemniaki. Po przebytej drodze wszyscy ze smakiem zajadali i wspólnie bawili się przy ognisku. Zuchy i harcerze już czekają na następny rajd, gdyż bardzo im się podobała ta wyprawa do Żukowa.

Druhna

Wycieczka Opatów - Ujazd

2 października 2017 r. uczniowie z klas IV-VI wraz z opiekunami: Panią Ewą Polecką, Panią Dorotą Kaczor i Panem Robertem Karwatowskim wybrali się na wycieczkę do Opatowa i Ujazdu.

Po przyjeździe do Opatowa spotkaliśmy się z przewodnikiem, a zwiedzanie zaczęliśmy od  Bramy Warszawskiej. Dowiedzieliśmy się, że została ufundowana przez właściciela Opatowa – Krzysztofa Szydłowieckiego i jest jedyną pozostałą z czterech bram.

Następnie przeszliśmy na rynek, a potem weszliśmy do podziemnej trasy turystycznej. Była to dla nas niezwykła atrakcja.

Ostatnim, najsłodszym punktem naszej wizyty w Opatowie był zakup sławnych krówek opatowskich.

Z zapasem słodyczy pojechaliśmy do Ujazdu, gdzie znajdują się ruiny Zamku Krzyżtopór. Przewodnik opowiedział nam wiele niezwykłych historii związanych z tym miejscem. Próbowaliśmy sobie wyobrazić, jak wyglądał zamek w czasach świetności.

Niestety, był to ostatni punkt naszej wyprawy. Zadowoleni i pełni wrażeń wróciliśmy do Samborca.